BLOGGSVAR - NU TANDSTÄLLNING - SEN OPERATION

2011-11-08 @ 21:00:00
Har fått en del frågor om varför jag är så ofta hos tandläkaren och vad dom gör med mina tänder egentligen. Så jag tänkte berätta allt som jag kommer gå igenom och vad som kommer hända det kommande halv året.
Jag fick min tandställning hösten 2010. Hade ett extremt överbett så jag kunde sticka ut halva tungan när jag bet ihopa, men det har blivit mindre sen jag fick tandställningen. Men har fortfarande överbett så jag inte kan knappt bita av något med framtänderna. Lösningen till det är alltså en operation.
 
Så i slutet av Januari 2012 har jag en operationstid bokad och jag är redan nervös. På operationen kommer dom såga loss både över och under käken för att flytta fram dom. Ingen behaglig känsla att veta redan nu vad dom kommer göra på mig! De ska även dra ut två visdomständer på mig, men självklart kommer jag vara nersövd!
 
Jag kommer leva på flytande föda i 3 veckor efter operationen.. så har börjat redan nu kolla upp massa sopprecept. Så har ni något gott recept så någon flytande föda, får ni gärna skriva!
Ska ha tandställningen 3 månader efter min operation för att tänderna inte ska flyttas. Men ska ta bort tandställningen i slutet av maj. Alltså innan balen och studenten är, så jag är glad att jag hinner bli frisk innan allt det roliga börjar!
 
Trackback
RSS 2.0